יש "עשן" בלי אש

מים חמים על קרח יבש

סופי שבוע בכלל, וסופשבוע של סוף השנה, עשויים להיות מלכודת אלכוהול וקלוריות לאלו שאינם נשמרים. פודהה מכלכל היטב את מוצא פיו ועוד יותר את הבאים בשעריו. אמש בבר מצווה חביבה במקום כפרי ומאוד טעים, ("חגיגה בכפר", כפר הס, של מיכל קורן וחני פרבר (ז"ל)) הצלחתי לעמוד בפיתוי החיצוני הראשון. טעמתי כזית מערכת החומוס המגוונת עם המאפים המשובחים שהגיחו  מתנור האבן . נטלתי כזרת מהפיצה המבעבעת שיצאה אף היא מאותו טאבון לוהט, ויחד עם זאת הפלאתי לטעום מהאנטי-פסטי המצוין, השומר, השעועית, הקישואים ובעיקר מהפרגיות המיוחדות בגריל.      

 עשן בלי אש וקרח יבש - מאיר אדוני תמיד מרגש

 הבוקר זומן לי אתגר גדול יותר, סדנה חגיגית במטבח של מאיר (שואף)השמן. המטבח, מעין בית תמחוי לילדים, מאכיל זה למעלה מ-3 שנים את ילדי בית ים ש"שכחו" סנדביץ', או שבשובם מבית הספר אין מי שיכין להם צהריים. סדנאות של מיטב השפים והבשלנים בישראל, הן אחד ממקורות המימון החשובים למשמ"ש*. שף כתית, מאיר אדוני, היה חלוץ עורכי הסדנאות במשמ"ש בימי "כתית 1" – כפר רות, יחד עם שותפו דאז השף אלי מזרחי, והתכבדו לערוך את הסדנא הראשונה לפני למעלה משנתיים. מאז תרמו מאיר אדוני ושותפיו מכתית רבות למשמ"ש.

מאיר אדוני הגיע הבוקר כשהוא מוביל צוות מיומן של 4 עוזרים כדי להאכיל (את 40 משתתפי הסדנא) ולהדגים את נפלאות מטבחו המתחדש. מאיר אדוני מוכשר מאוד, מקורי, צנוע, חביב ויחד עם זאת אנושי ובעל לב ענק, במשך כשלוש שעות הסביר והדגים לפרטי פרטים שלל מנות מכתית, מנות דגל כסופלה הקדאיף ועד מנות שרק נכנסו לתפריט ומשלבות ניצוצות מהמטבח המולקולארי, רעיונות תצוגתיים אה-לה שף סטפאן יחד עם זרעי הפורענות היצירתית של מאיר אדוני.  שף מאיר הציג אויסטר מגורטן קלות על חלוקי נחל וגחלים לוחשות (משמן שהותז עליהן) ושיא התצוגה היה סשימי מדוגם שהוגש כשתחתיו מפלי "עשן" שנוצרו מקרח יבש שספג מים חמים. חגיגה לעיניים ולחיך. (וגם עושה טוב בלב). 

אולי קצת העלבתי ידידים (סליחה) כשלא טעמתי מהכול. לקחתי ביסון מגבינה מיוחדת שהכינו שרי ומיכה, אכלתי מספר תותים וגם גלד בצל ממולא טרטר דג. למען האמת שתיתי זיפ קטן ממשקה (פנימי) של עובדי מטבח כתית- מיץ אשכוליות אדומות עם פסטיס. 

  על רעיונות וטריקים מהסדנא בפרקים הבאים. שובו לבקר. 

*נכון- המטבח של מאיר השמן ;-)

2 תגובות to “יש "עשן" בלי אש”

  1. מאת שרי:

    אכן סדנא מעולה ומקצועית.
    מאיר עם כל הכתרים שנכתרו לו לאחרונה נשאר צנועץ
    תודה על הפירגון.

  2. מאת fatmeir:

    תודה על הפירגון בועד
    נהנתי לקרוא וצרפתי אותך למועדפים.
    מעים לקרוא אותך

    מאיר

השארת תגובה