המחלקה לעיבוי טעמים וניצול "שאריות"

  מדווחת על שתי מנות מרק דגים גלמודות שנותרו לבדן בסיר ורצו חברים לשחק איתם. אץ רץ פודהה ל"מובי דיק" שבהדר יוסף, הצטייד ב-24 שרימפס חטובים, שנקלפו, פתיל מעיהם נשלף וקופד ראשם (והושם בשקית נפרדת). עם הגעתם למטבח קפצו הכול לכיור לשטיפה יסודית.

נזכרתי במתכון בן – 20 שנה לערך, ממדור האוכל של חדשות, בו בעמוד אחד קראתי את שאול אברון, רון מיברג ואהרוני, שהמתכון המקורי שלו, כאן יובא בשינויים מתבקשים.

לשטוף ולקצוץ דק פרסה אחת (לבן וירוק בהיר) 6 תחתיות לבנות של בצל ירוק ו-3 ש"ש, במחבת, סירון או ווק להניח 20 גרם חמאה וכף שמן זית ולאדות את כל הנ"ל. אחרי בחישה וערבול של מספר דקות כשמתחילים לתפוס גוון חום  להטיל את ראשי השרימפס על אש משמעותית עד שכל התוכן מאדים היטב ומייד  להוסיף 2 כוסות ריזלינג או סוביניון בלאן עלי ו- 3 כפות פטרוזיליה קצוצה דק. להרתיח ולבשל באש בינונית נמוכה חצי שעה, למטרות צמצום והתגבשות.

מוציאים מסננת צפופה, קערית לקיבול וכלי לשלב הכתישה. (אצלי – כלי עץ עם ידית קטנה שנועד לסחיטת לימון). ואת התוכן המצומצם מסננים וכותשים חזק את ראשי השרימפס עד כדי נזק מוחי בילתי הפיך, כל טיפה זהב!

אחרי הסחיטה מוסיפים את ממשיך קצת תהליך הצמצום, חזרה לסירון (הנקי) עד שנותרים עם כשני שליש כוס נוזל מרוכז. כדי לעשות רוטב שרימפס מומלץ במקור להוסיף כוס שמנת מתוקה ולהסמיך. אני מתעתד לנהוג , כמתבקש, אחרת.

אצלי, הוספתי מספר כפות מציר השרימפס למרק הדגים, הרתחתי ומייד הוספתי את השרימפסים גופם ל-3 דקות בלבד, ערבוב קל וכיבוי. כך הם שומרים על גמישות ומרקם נאות. אפשר היה לבצע תרגולת דומה עם קוביות סלמון טרי (שוב, לא יותר מ-3 דקות).

עלילות יתרת הרוטב יסופרו בפרקים הבאים. נגלה רק שבוא יבואו גם  חלב קוקוס, תרד או באק צ'וי, כוסברה, ג'ינג'ר , שום  ויהיה אחלה.

בשולי החדשות:

היום, אחרי שעיכלתי קצת תמונות קשות מהעיתון, נזכרתי (בלי קשר לדגים) שאחרי החתונה החשאית , מיהרה רעיית נשיא צרפת למיניסטריון דה-לה–אפר-אינטרן (ובעברית משרד הפנים) ושינתה את שמה לסרקוסית… (באותיות גדולות) .

 

תגובה אחת to “המחלקה לעיבוי טעמים וניצול "שאריות"”

  1. מאת שירה:

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח ולא למרק הדגים.

    אחחח,לו היה לי שרימפס,גם אין לי לוקוסית,אז אסתפק בפרידה האדומה,החברה הלוקוסית של שולה.

    קיבלתי מזמן טיפ ממוכר השרמפסים,את המרק /ראשים וכל השאר,לבשל בדיוק 10 דקות מרגע הרתיחה,לקרר מעט ואז,לסנן/לסחוט ולצמצם,בא לי……..שרימפסון.

השארת תגובה