סעודת יריד הצעצועים 1 – אסישברטליין

dsc01733_s.jpg

מעט מסעדות בעולם או בישראל זוכות לביקור שנתי של פודהה. אחת שכזו נמצאת דווקא בנירבנרג, גרמניה, המארחת בכל תחילת שנה את יריד הצעצועים העולמי החשוב. לפני כעשר שנים שבנו בקביעות למסעדה קטנה ומצויינת עונה לשם אסישברטליין Essigbratlein היושבת יותר מ-20 שנה ברחוב ויינמרקט 3 בתוך חומות העיר .שיא הביקור השנתי ביריד הוא ארוחה רבת משתתפים, בחדר העליון, על שולחן רחב ידיים , מואר היטב ובאווירה ביתית נינוחה.שף המסעדה, אנדרה קאטה Andree kote   כבן 40 מפליא במנותיו, מתמיד להגיש מידי ערב תפריט קבוע בלבד, עובדה שאולי גרמה לכך שכוכב מישלן השני הגיע אליו רק במהדורת 2008. רמת הבישול, הקריאטיביות והניצוצות היו בעיני תמיד ברמה של שני כוכבים.

מדריך גו-מיו הבחין אף הוא בשף הצנוע והמדהים והעניק לו כבר לפני שנים 18 נקודות (מ-20).מטבחו של קאטה מתבסס על שימוש בחומרים "רגילים" יחסית, בלי להיזדקק לחומרי עילית כדי להפיק פיצוצים בחיך. יש לו מגע קסם עם תבלינים, ואחד הקולגת שלי לעבודה הגיע לרגעי אושר עילאי עד כדי הזלת דמעות אושר (ממש!) ברגעי השיא של הארוחה. 

 התחלנו ביין נתזים חביב ומקומי (חבל פרנקן) Schloss Sommerhansen  עימו הגיעו משעשעי חיך המיקדמיים; סיגר פילו דקיק ומטוגן, ממולא בקרם כרובית ומצופה וניל ושומשום. מייד הצטרף מסמר גדול עליו שופדו וביית כבד עגל בליווי שקד לח מצופה בקרם לבן של ליקריש. שתי דוגמאות ליצירתיות ולמנעד  הרחב של כשרונו של השף.לשולחן הוגשו פנכות אישיות ובהן חמאת אפונה עדינה, (חמאת הבית מימים ימימה) ומבחר לחמים מצויינים לכל מי שרוצה בתוספת פחמימות משובחות.

 מנה ראשונה: תפוח עץ ותפוח אדמה מרוסקים גס עם חזרת ברוטב ירוק מרוכז של מיץ כרוב ומיץ KALE ומעל פיסות קטנות של אפונת-חוט במיורן.את כל מהלך הארוחה ליווה יין הבית (הגרמני מישראל) ריזלינג קארטהויזרהופברג אאוסלזה S 2006, שנשלח במיוחד מהיקב באייטלסבאך.

מנה שנייה: נתחון דג POLLACK (סוג של קוד) ששחה גם אחרי לכתו בבריכת רכז מנטה לצד פירורי הל מקורמל (כמו שברי סוכר גס וחום) כשמעל מעטרות את המנה רצועות אפונת שלג.dsc01727_s.jpg

מנה שלישית: גלילוני סלק על קרם רוקפור עדין עם קימל מקורמל וסלט עשבים רענן.dsc01728_s.jpg

 מנה רביעית: נתחון GREY MULLET  דג (קיפון, בורי) על קרם עדשים עם רוטב מיץ רימונים עדין ותערובת תבלינים דוקה (שילוב תבלינים של השף קאטה הכולל: אגוזי פקאן, שומשום, גריגירי כוסברה, כמון וטימין). למנה זו ובעיקר למרכיב הרימונים שבה המליץ השף (וקיבלנו) ליווי של יין פרנקו נוסף, אדום וקליל, פינו נואר בבקבוק מגנום של יקב   MAY 1999 .

  מנה עיקרית: חזה יונה חצוי לרוחב, צלוי קלות ונא כנדרש על רצועות קלופות בקולפן של סלסיפי ,עם שמץ אגוזיות ורוטב תאנים.את משק כנפי היונה ליווה בעונד רב גיגאל GUIGAL  הרמיטאז' 2001 

קינוח: עוגת לימון בתצורת SCONE עם גלישת שמנת כשהצמד העדין ומרענן משייט ברוטב מקסים של מיץ ארוגולה ושמן זית. נקטר האלים, ריזלינג אייסויין מס' 55  של קארטהויזרהופברג  המעולה היה עוד שיא ברצף.  מנת הפוסט הקינוח, כנהוג באסישברטליין היא דפי שוקולד, כשבכל דף חדש סיפור : על דף אחד מודבקים פטלים על משנהו אגזוים מקורמלים, אחד נושא חצאי ענבים אדומים, דף (שוקלד) לבן "מלוכלך" בקינמון מפולפל ויש גם כריכים: בין שני דפים נתונה מחית מרציפן ירקרקה ושנביץ שני עם הטופ שבטופי. ארוחה משובחת ביותר. מנות קטנות מרוכזות טעם ומרקמים, אך לא מכבידות, גם בהצטברותן. יכול להיות שחל שיבוש קל בשמות ומרכיבים בשל התרגום מגרמנית לאנגלית ולעברית. המערכת תשתדל לתקן במשך.

3 תגובות to “סעודת יריד הצעצועים 1 – אסישברטליין”

  1. מאת גסטרו:

    WOW

  2. מאת שרי:

    נראה שאתה לא סובל שם :lol:

  3. מאת ננה:

    נו להבין… זה האוכל צעצוע גם?

השארת תגובה