נגמר הגמר – הכתר השיתופי מלוכסן

ערב מקסים עבר על כוחותינו. אורחים חביבים ורעבים כנדרש ומלאי סביצ'ות להשלמת חוסרים.

dsc01840_s.jpg

פתחנו בהפתעה שהביא עימו פיינשמקר:מתאבנון של חצאי תמר לח (שהוא עדיין אינו יבש לחלוטין ולכאורה מכיל מחצית הקלוריות  מאחיו הרזה והמתוק, את הסיפור המלא , אם ירצה , ישלים ויתקן פיינשמקר) עם יוגורט, קליפות תפוז, נענע ופלפל. 

dsc01834.jpg

עברנו לספלון מרק על בסיס מסבחה, ושמו בישראל – MASOUPACHA ויש בו חומוסים מבושלים עם שום, פטרוזיליה, פפריקה , כמון , פלפל חריף , כשליש מהגרגרים הושארו בצד שלמים והשאר נטחנו במוט  עד כדי עיסה חומוסית גלילת גסה והגרגירים השלמים הושבו לאחיהם המרוסקים. עוד מתחמם המסופאחה על סף רתיחה, הוכנה בצד טחינת (קארוואן) סמיכה עם לימון ומים קרים. בקעריתונת הוכן גם רוטב חמוץ חריף (כמו של עלי קארוואן, רק עם יותר לימון וקצת שום). משהועבר המרק לספלונים הותז החרפמץ*, נמסכה עליו הטחינה, פוזר כמון, פטרוזיליה קצוצה ועיטור בשמ"ז.

dsc01837_s.jpg

המשכנו במסלול בן שש הסביצ'ות. הזוכה הראשונה (בפרס המשותף) במרכז, יוקוהאמה עם סלמון, רצועות גארי (ג'ינג'ר כבוש), מירין, סויה, יוזו, וואסבי טרי, וטוביקו וואסבי, בשעה 7 מתייצבת סביצ'ת הכתר השנייה הוואי 5:0 עם פרוסות טונה, שמן קוקוס, אננס טרי, מלח אדום מהוואי, צ'יפוטל מעושן וגפרורי קישוא בייבי.

באמצע הדרך שברנו את הדרך המודגגת בסלט מוקפץ ירוק עד שהכיל ברוקומיני, אספרגוס, אפונת שלג (ממשק לוי) ואפונת גינה טרייה מהשוק. הירקות נחתכו לגודל ביס והוקפצו דקות ספורות בווק עם שמן זית, וטיפה בלסמי מצומצם ומלח כשלבסוף התערבבו עם כף פרוסות כמהין משומרות בשמן. 

 לארוחה התלווו מבחר לחמים (בר לחם, טאטי, כיכר לחם) ויינות ריזלינג יבש וקינוח מקארטהוייזרהופברג, מוזל. התקנחנו בסלט פירות קל של תותי מלאך, פילוטי תפוז במיץ תפוז-ג'ינג'ר-וניל.

תודה לאורחות ולאורחים  שכיבדונו בחגיגה ואף הביאו דורונים ופרחים!

4 תגובות to “נגמר הגמר – הכתר השיתופי מלוכסן”

  1. מאת פיינשמקר:

    תודה לנו? תודה לבודהה, לזוגתו שתחייה ולסו-שף הצעיר והמוכשר שהפכו את הערב לחוויה קולינרית שקשה להמחיש את סגולותיה בכתב… :)

    כמובן שגם האורחות היו משובחות – אני ממליץ בחום לכולם/ן לנסות לזכות בהגרלה הבאה!

    ותיקונונים קטנים בעניין המנה שהבאתי – היוגורט היה יוגורט בפאלו, התפוז היה תפוז סיני, והנענע הייתה בעצם אורגנו. חוץ מזה – הכל נכון! :)

  2. מאת foodha:

    אבל את העניין עם התמר החצי משמין לא פיספסתי…

  3. מאת הגרגרנית:

    נותר לי רק לתהות מה עם החצי השני…
    :lol: :lol:

  4. מאת גסטרו:

    מקריאת תחילת המשפט בקטע השני חשבתי שתמליץ לכולם להזמין אותנו …
    אני תוהה אם היתה הנאתי כה גדולה בחברותא אחרת .
    כבר פותחת במאמצים משולבי ביו אנרגיה כדי להעלות סיכויי לזכיה גם בהגרלה הבאה.
    תודה רבה לפודהא ומשפחתו על הכנסת האורחים ועל ארוחה חוויתית ומיוחדת שחברו לה חומרי גלם מכל קצוות הארץ והעולם.

השארת תגובה