כולם יודעים שפודהה הוא צהוב! 

היה קשה, הגרון ניחר, אך קיים סיכוי סביר שבקרוב נחרוש מעוזי טאפאס  נבחרים במדריד.

קודם לכן מוטלת חובת חיסול חובות מהיומיים האחרונים בכרך הגדול שלחוף המזרחי בים התיכון: בסיור רגלי נרחב בלב תל אביב (חניון הרכבת – אלנבי – קינג ג'ורג' – החשמונאים- בגין – חניון הרכבת)עברתי בכל מיני אתרים חביבים.  מי שכמוני, חיפש להכין לנעריו כריך הולנדי טיפוסי ובו האחלסלאך (נמלי שוקולד, חלב) כדאי לו להכיר את ביאטריס חנות חביבה OFF  קינג ג'ורג' (רש"י 19)  יש במעדנייה הולנדית זו המון מוצרים מארץ אבותינו, כולל גבינות. 

בדרך הצצתי לבית קפה שנראה מדליק (סוניה געצל שפירא) בסמטה אלמונית, אך עדיין לא בדקתיו מההיבטים הפודהיסטים.

תוך כדי העפלה במעלה רחוב החשמונאים הבחנתי בכתובת (המרוססת בשחור) על הקיר: 

 נולד למצוץ רייטינג 

אחרי האתנחתא הקומית הגעתי ליעד המרכזי לביקור, צ'אטני  ברחוב החשמונאים79  סוף סוף מקום מרכזי לרכש מתת היבשת הטעימה. שרון צ'רי  הבעלים מסביר פנים ומרחיב בכל נושא. יש מתכונים  והמון מוצרים למתחילים ולאקסטרים. רכשתי כמה מאסאלות, תמרהינדי, אספטידה, איזה מיקס (נשנושים) וזרעי מלון.  ומה קרה עם הגיבורים הללו וכיצד ניקלו, ניצלו, הורתחו ונטחנו תקראו בעתיד הקרוב.

עם תרמיל מלא בחלקו המשכתי למחוזות קרליבך. עברו איזה שנתיים-שלוש מאז שממש הלכתי ברחוב . ידעתי אמנם שנפתחו שם כמה מוקדי עניין, אולם לא שיערתי עד כמה המתחם ממוקד. חינאווי WINE & MORE עושה רושם נהדר של מקום עם חוויית קנייה, יש סניף של החנות הסינית, קונדיטוריה, קוק סטור שהצטרפה ל-4 שף. בהחלט אפשר להתפרע. בהמשך הדרך פגשתי (בהפרש של 7 דקות הליכה, אחד ממשנהו) בשני סניפים של אבו-אדהם. הראשון מול מעריב בקרליבך והחדש (בשבילי) בבגין. הקרבה קצת משונה (שיווקית) בעיני, אבל לא אני סופר את הכסף בסוף היום.

dsc01960_s.jpg 

את תיק הרכש הפקדתי באוטו בחניון, והמשכתי ליהודה הלוי 39 פינת נחלת בנימין 77 לפורקן החודש: 4 מנות נרכשו ונעטפו בעבור בני ביתי מ-טורק לחמג'ון (לשעבר השווארמה שלנו). הבחירה היתה לחמעג"ון בשר טרי ורך ובתוכו \(כבלאפה) נכנס מיקס שווראמה פרגית וכבש. הסלטים נארזו בנפרד. ההליכה חזרה לרכב, על אף כל שעברתי , היתה משום מה מהירה. איילון היה פנוי, ובחלוף פחות מחצי שעה נטרף  בעונג רב. 

והנה סיפור אחר וסיור אחר ובכלל מחבל השרון, אבל המלצה: פטריות כפר ויתקין ליד הבריכה של הכפר יש מקום נטול חווית קנייה קניונית, אבל מכיל כמה שכיות חמדה. המון ירקות מיוחדים, פתוח רק בחמשישי לקהל, אבל יש פטריות נהדרות -היום דפקתי את השיטה (קי). המון מוצרים טריים מהערבה, נבטים מובחרים מהמון סוגים, עלי מיקרו מדהימים וגם הדרים ואחרים. גם המחיר סביר.

4 תגובות to “”

  1. מאת גסטרו:

    רק בגללך שמחתי ותהיתי ביני לביני באיזה פורום אברכך
    ברכות !!!!!

  2. מאת foodha:

    זהו בדיוק המקום והזמן,

    תודה, ונקווה לוועידת מדריד פורייה ותנובת גביע בסופה!

  3. מאת גסטרו:

    רק לקרוא את המסלול התעייפתי, איך מגיעים מקינג ג'ורג' לחשמונאים ? דרך שד בן ציון ?
    הכתבה על צ'אטני תלויה על המקרר שלי זמן רב- באמת צריך לבקר
    וגם טור קלחאמג'ון מפתה
    תודה !

  4. מאת foodha:

    חשמונאים מסתיים בקינג ג'ורג' – וזו ואחד עליה…
    אבל בסופה גם טעמתי "עמבה"הודית אמיתית וראויה (ולא מי כורכום עם זכרונות קלושים למנגו…)

השארת תגובה