גספאצ'ו – נפלאות המיחזור

 נהדר. לגמנו גספאצ'ו צונן ומרענן אל מול עומס חום כבד, אבל מה יהא על "תוכן העניינים" המשובח שנותר, נטול מיציו, במרכז המסננת? פודהה מערכות מחזור שמח לבשר על (לפחות) שתי דרכים להמשך שימוש  ואם יסולח לי – הארכת הדרך לביוב.

בדרך הראשונה (דרך היבשה) –  ניטול את "תמצית המוצקים" מתוך המסננת, שכזכור הכילה עגבניות, שום, בצל, פלפל חריף, פטרוזיליה וכוסברה, נניח בסירון* על 3 כפות שמן זית, נוסיף מיכל קטן של רסק עגבניות, (הרדוף) חצי כוס או קצת יותר יין אדום, נרתיח ונבשל על אש קטנה עד איחוד והסמכה, והרי לנו בסיס "בולונזי" משופצר, שניתן לעבות בבשר טחון על פסטה, איטריות, פתיתים או אורז, או כ"ספגטי" של פודהיסטים – נבטי שעועית.

dsc02410_s.jpg

דרך הים היא הדרך השנייה (המצולמת בתבנית אלומיניום, כששני שליש מהארוחה כבר מאחורינו) אליה נפנה. למוצקים נוסיף 3-4 כפות אגוזים  טחונים קלות במעבד,(לוז, מלך, פקאן או שקדים או קומבינה. במקרה שלי היו אלו שאריות שקדים ולוז) ועוד 3-2 כפות שמ"ז נערבב והרי לנו "קראסט" בו נצפה 4-6 פילטים עם עור של לברק, דניס, בס או כל דג מצוי אחר.

תנור או טוסטר אובן על 180 מעלות, להכניס תבנית מכוסה כשחם. אחרי 20 דקות להסיר כיסוי להשאיר לעוד 10-15 דקות עד שמוכן.

4 תגובות to “גספאצ'ו – נפלאות המיחזור”

  1. מאת גסטרו:

    לולא השמוש בתבנית חד פעמית (להבא ממליצה על גליון ניר אפיה בתבנית רגילה) -היית מקבל עוד הערב את אות אביר המיחזור לספטמבר 2008 !!!

  2. מאת foodha:

    איזה פיספוס….
    להגנתי אצהיר שהתבנית הזו היתה הכי גדולה (שנכנסה לטוסטר אובן) והיחידה להכיל את כל הפילטים בשכבה אחת.

  3. מאת טל:

    אהבתי את "הארכת הדרך לביוב" :P
    יופי של ניסוח

  4. מאת foodha:

    או כמו שח#@ אחד אמר לחברו הק&* :
    "ארוכה הדרך לביוב"

השארת תגובה