פסח של אצות (3) מותר לשחק עם האוכל

היפנים הם כאמור קהל נהדר לצעצועים וגאדג'טים.  אולם (וזה אולם מאוד גדול ורחב) צריך קודם כל להבין את הראש שלהם ולהשתדל להיכנס אליו. מי שאוהב מאנגה (קומיקס), משחקי טלביזיה, פאצ'ינקו, (משחק מזל דמוי פינבול ורטיקאלי) מי שמכור לאינטרנט ולמסרים בסלולארי (אצלם כבר דור 4 או משהו) וגימיקים רבים ומיוחדים אין זה פשוט לייעד, להמציא ולמכור לו עוד איזה משחק קופסא. (אבל תמיד כדאי להמשיך ולנסות…) כי אין סיפוק גדול מלראות מוצר שנהגה, נולד וקיבל צורה ושם ברחובות תל אביב, קרם פלסטיק, מנוע ואריזה בארה"ב וכעת מצוי בגרסה מתקדמת על המדפים ב"קידילנד" הארג'וקו ורחובות מרכזיים נוספים של טוקיו.

ביום הסיור הראשון, מרחק הליכה מהמקדש באסאקוסה, הגענו לרחוב הסיטונאות למסעדות. מלבד כל הידוע והמתבקש (סכינים, כלים, ניירת, כסאות ודרגשים) הכי מרתק ומפתיע – עין מערבית שעדיין לא נפקחה לנושא – לראות את מגוון המזון הפלסטי לתצוגת החלונות.  הכוונה לכל סוגי המנות ומרכיבי המזון שמכינות המסעדות, שמיוצרים בעבודת יד (בעיקר) מפלסטיק צבעוני ומאוד קרוב בחזותו למקור הלעיס, ונועדו לשכון בחלון הראווה מאחורי או מתחת לזכוכית, כדי שהסועדים הפוטנציאליים יידעו בדיוק מה הם עומדים להעלות על צלחתם במידה ויבחרו להיכנס למסעדה. מסכת התחזית הפלסטית המקדימה מצויה בהמון מסעדות ביפן ומניסיון מצטבר המקור מאוד דומה להעתק. (אף שהוא עשוי להיות מורכב מיותר מעשרה מרכיבים שונים, בשר, דגים ושרצים בכל מיני צורות, ירקות ופירות בחיתוכים שונים, עוגות, איטריות, רטבים ועוד ועוד.)

100_1639-medium.jpg

קושו הוא שם הענב היפני ממנו שתיתי מספר סוגי יינות, בחלקם סבירים לחלוטין. הראשון היה יבש ופירותי. משנהו (קאצ'ונומה ג'וזו) היה דמוי שרדונה עם ניחוח אלון. כולם 2006 .בהמשך ניסיתי כוס מרלו יפני שאטו MERCIAN 2007 . בתמונה יין קינוח של COCO WINERY

קולגה מפרגן הזמין, כך שלא היה צורך לסרב (לא שרציתי) למסעדת יוקרה עם ארוחה מדהימה, הקפדה קולינארית ואסתטית יפנית לאורך כל תפריט הטעימות שלא את כולו זכרתי וצילמתי כטוב ליבי בסאקה וביין.  הספקתי להישאר בפוקוס (תרתי משמע, כשמדובר בצילום) ולפיכך יש לי צילומים אמיתיים מהשטח של יין יפני. מצאתי עניין רב  במנת דג קטנה עם עיטורים ונילוות לא תמיד מזוהים לחלוטין, אל עף פי שהמלצרים השתדלו במיטב האנגלית שלהם להסביר ולפרט. נתחון הדג מצופה, מטוגן וקריספי באופן מיוחד, ומעולה ברמות, אבל ייחודה של המנה ב"רוטב": דיו (מדיונון) שחור וגם אבקה אדומה (אם קלטתי נכון ממוצא של מיסו אדום) שבטכניקה מדהימה (אולי בסגנון הדפס משי) הוטבעו-הודפסו באיור ומלל דו-לשוני,  ונתבקשנו ל"נגב" את מרכיבי המנה בהדפס ולמחוק-לאכול אותו. מה שנקרא הדפס אורגינל חתום על ידי האמן!

100_1630_s.jpg

וחזרה לעסקי הצעצועים; מי שרוצה לשזוף את עיניו במשחקים וצעצועים השגורים ביפן, כדאי לו להגיע ל TOKYU HANDS וגם ל-KIDDILAND לשתיהן מספר סניפים בשכונות טוקיו ובשתיהן מבחר מרתק של המצאי העצום והמדהים העומד לרשות הצרכנים היפנים. שני משחקים חביבים משכו את עיני, בעיקר מכיוון שעבדנו בעבר על מוצרים דומים.

 100_1487_s.jpg

 הראשון משחק איסוף וזריזות בו יש להשתמש במיומנות הצ'ופסטיק עם עדשים-שעועיות מחמד. השני הוא מעין שילוב ייחודי של פצפץ אינסופי עם חרוזי WORRY BEADS  השגורים באזורנו, אבל בגרסה מקורית של אפון סויה (אדממה) כשהאפונים מחוברים בחומר פלסטי רך ונעים למגע ואפשר לשלוף ולהחזיר את האפון החביב עד בלי די. (מובן שיהיה עוד המשך…)

100_1705.jpg

השארת תגובה