הרפתקאות הגביע הקדוש – סיכום ביניים

אירוע מיוחד קיבץ אל הגליל התחתון 9 זוגות חברים. הזכרים הגיעו כולם (בממוצע) לחגיגת ה-50 לחייהם וגם שתי בחורות נחמדות. שאר בנות הזוג רק הורידו את  הגיל שלא לדבר על היונק המתוק  מיכאל שליווה את האירוע בנחת וכיכב כסיבה האמיתית לטעם החיים.

למי שלא נכח באירוע או באחת מהחתונות של משתתפיו נבהיר שמדובר בגביע בן למעלה מ-30 שנה, המציין את חתונותיהם של 8 משתתפי הבסיס והמועמד הנוסף שהתקבע עתה באופן חגיגי ורשמי בטקס מרשים ונאום קבלה חוצב לבבות (אם כי צפוי).

gavia-2009.jpg

החשיפה התקשורתית הראשונה של הגביע-  "קריאת ביניים" מעריב 30.8.1982

 

היו המון רגעי שיא וצחוק, מצב רוח מרומם ביותר והמון חוויות מרגשות כולל סרט מקסים (מברוק – פראו דוקטור!) שכלל קטעי ארכיון נדירים מהחתונות ברצף השנים. היו טקסים, ברכות ושירים, הומור חבורתי סוחט דמעות ונגיעות קולינאריות משובחות.

על המימד התזונתי יש לפודהה מנדט להרחיב ולפרט: בערב הראשון נשארנו באותו הכפר (שרונה) וסעדנו בנעימים בקנייפה של אברהם (054-2185530), טובלים באווירת הקאנטרי. חדר המסעדה, אל מול דיר גדול ומואר, חיכה רק לנו באווירה כפרית ביתית מזמינה, שולחן עמוס ומגוון בירקות ותוספות אליו הצטרפו  אחר כך הבשרים. את הארוחה פצחנו בקווה נותזת (ברוט) קריסטאלינו וינטאג', המשכנו בגוורצטרמינר חביב וחצי יבש של פלטר וחתמנו בדוליאני ויניה טץ' LUIGI EINAUDI   2007 מקסים.

ביום השני התעוררנו איש איש בזמנו אל ארוחת בוקר גביעונית בחדר האוכל "שלנו" ליד הבריכה של "בר בכפר". ארוחה טעימה ומפנקת שהובילה אותנו בעצלתיים דרך הררי הפירות וערימות הפיצוחים הבלתי נדלים, בירות ושתייה קלה, זיתים (של עבד), אל עבר הארוחה המשמעותית הבאה.

הסעודה בערב השני הייתה מרובת סו-שפים מוכשרים, שיישמו את מרכולתם של בכירי הספקים והמובילים. גריל הפחמים היצוק (של המקום) עמד בזווית האידיאלית אל מול הרוח ומול הכרם הצעיר של משפחת בר (שיראז וקברנה סובניון). את הפחמים ליבו במיומנות מופלאה ובמרץ נעורים צעירים בני ,50 בעוד במטבח משספות נערות חמד את המלפפונים והעגבניות לכדי סלט דק דק.  בתנור כבר הועלו למוקד צמד כרוביות בסגנון החביב ועל השולחן הובאו אחר כבוד מבחר סלטים מאל באבור.

נעזוב קצת את הצניעות והנחתום ונעבור לכוכבי הגריל. שרשרת הבשר כללה פילה בקר, שיפודי עוף מושרים בלימון ולימון כבוש, צלעות טלה וקבאב, הכול מתוצרתו המשובחת ביותר של אטליז סמיר (בסמת טבעון 052-3737442  04-9830501). הסעודה התנהלה בקצב מתון כשמרבית החברים נוהגים בתבונה פודהיסטית ומזניחים למספר שעות את הפן הפחמימתי לטובת נתחי החלבון העסיסיים.

100_2109_s.jpg

הגביע בחגיגות ה-50 עם חלק ממבחר היינות

גם ערב זה לווה במיטב היינות, שמרביתם נרכשו ב-ויין דיפו (הברזל 33 ת"א  6471375). התחלנו בסובניון בלאן 2006 ניו-זילנדי אולד קואץ' רואד, המשכנו בקאנונקופ קאדט 2007 מדרום אפריקה, קפצנו לאוסטרליה  עם ממרה ברוק 2003 קברנה סובניון של SALTRAM  מבארוסה.

הקינוח הקריר והמתוק הובל בקפידה רבה מווניליה בתל אביב עם מבחר גלידות וסורבטים צוננים. חתמנו ביין קינוח מהטראואר המקומי – יין מסחה (תבור) אדום מתוק ונהדר.

הודלקו נרות על עוגות, נאמרו הרבה ברכות ונשמעו כל מיני תובנות. הרוח הגלילית הטובה שרתה עלינו גם למחרת, בהתחרדנות המתפנקת של שבת בבוקר, עד הפיזור הבלתי נמנע.

ראש נקי, מצב רוח מרומם, שק דמעות מיובש (מצחוק), בטן מלאה בטוב טעם וציפייה דרוכה למפגש או לסרט הבא, מי שיבוא קודם או אולי ביחד…

תודה לכולם על המאמץ, הרוח הצעירה וההרכב המלא, אם לא למעלה מזה!

3 תגובות to “הרפתקאות הגביע הקדוש – סיכום ביניים”

  1. מאת נורית:

    חזק מאוד בועז. תיאור מקסים, מדויק ומלא השראה.

  2. מאת גסטרו:

    נשמע נפלא וכולם עדין נשואים ? הישג אדיר !

  3. מאת foodha:

    כולם עדיין נשואים. 2 בסיבוב שני ואם איני טועה בספירה ביחד כ-24 צאצאים.

השארת תגובה