בילוי בבילבאו

עיר קטנה ומקסימה. תמצית האירופאיות, עם גנים וכיכרות פורחים, כלבלב ענק מאמנון ותמר בגובה 3 קומות לא נובח ולא נושך על המצטלמים בצל הגוגנהיים, ואנחנו חיפשנו משהו קטן וקל לצהריים. במלון מירו החביב והמעוצב (לא על שם חואן הצייר אלא ע"ש אנטוניו מעצב האופנה הספרדי) הנפיקו רשימת PINTXOS מומלצים, ומה שנקרה בדרכנו נקרא לספק את הסחורה.

BITOQUE ALBIA הדגים לנו את מהות הפינצ'וס, יושבים בארעיות מה (על כסאות בר ) או עומדים, מקבלים אלכוהול ומנות קטנות. במקרה של אלביה, מאוד אורגינליות וטעימות. פצחנו בקרוקט גבינה וחמון מעולה הגם שמאוד לא דיאטטי… אחריו הגיע מצעד קצר ומתומצת של קופסאות סרדינים (צורת הגשה מקורית) עם אנשובי, פלפלים וזיתים, רביול(י) יחיד של בשר, טוסט "ביקיני" עם בשר כוסית מרק בצל עם קציפה וקרם תפ"א. קיבלנו גם כבד אווז על טוסטון עם רוטב פטריות ואפסרג מעובה. לגמתי כמה כוסות יין לבן ואדום והכול בתמחור הוגן אם לא למטה מזה. בקומת המרתף יש מסעדה עם שולחנות וכסאות והשף עדיין מנפיק (כנראה) אורגינלים על צלחות.

חתמנו בקינוח, שגרתי לכאורה אך מעולה קציפת גבינה עם קראמבל עוגיות וריבת פירות אדומים.

המלצר החביב דיאגו, ששמע מהיכן הגענו מיהר לספר שאביו יהודי מפולניה (שהיה 10 שנים בארץ), אימו איטלקית קתולית, הם חיו בארגנטינה ושתי משפחות הסבים והסבתות לא כל כך קיבלו את המיזוג. בלכתנו אמר "להתראות" בעברית, ובהחלט כדאי.

 BITOQUE ALBIA, Alda Mazaarredo 6 Bilbao,

השארת תגובה