לימון מלא מעוף


כחלק מההכנות לחג יצאו כמה רעיונות מוצלחים, הנה עוד אחד שנקרא לסדר:
לתוך עופות (אורגניים) קשורים ברגליים, הוכנסו לימונים (ישר מהגינה הצפון ירקונית) משובצים בעשבי תיבול מצויים (טימין, מרווה, רוזמרין…) חצי ראש שום טרי ופלחון לימון כבוש. יחד עם העופות בתוך שקית הקוקי התרווחו להם בצלים בגוונים, שאלוט, עוד חצי ראש שום, רבעי שומר ופטריות אירינגי אורגניות. לכל שקית הוספת טימין, 6 כפות שמן זית קלמטה וחצי כוס ריזלינג לבן.
נקשר. הוכנס לתנור לשעתיים ב-140 (על פי מתכון ההשראה מתמיר לוי, מו ומו), כשבמקביל נצלים גם תפוחי האדמה בשמן זית, סומאק, פפריקה מעושנת, פלפל שחור וכפית רסק כמהין.

אחרי שעתיים נפתחו השקיות התכולה נפרסה על התבנית, החום הועלה ל-180 לשיזוף של כ-20 דקות ולשולחן הסדר. היה מאוד בסדר גמור.
עוד מנה ששקדתי עליה הייתה הסלט: תשלובת חסות, נבטונים ועלעלי מיקרו, ותלתלי אפונה ועליהם קלמנטינה מיובשת קצוצה דק (מחנות הפיצוחים, הקולה) ובעיקר שקדים בשלושה מצבי צבירה: 1. ירוקים, ממש מהעץ 2. חצאים קלויים והרוטב – 3. טחינת שקד מלא, כמו בטחינת שומשום: מיץ לימון, שום , פלפל , מלח ומעט מים לדילול.
לחג השני אני זומם בפול גז על סיר(ים) של מחווה לרגיעה ורצון טוב בכיוון האיראני, נזכר בתמונות מגלריית הארץ לא מכבר של שכבות פלאו, עם בשר אורז אפונה ופול ועשבים ירוקים ותפ"א מטוגנים למטה-למעלה.

2 תגובות to “לימון מלא מעוף”

  1. מאת שרית:

    מיד נבקש את פרטי הכנת אורז, שלב אחר שלב…. התאדיג תמיד תמיד למטה ואז, אחרי הבישול בתנועה מיומנת הופכים את הסיר על קערה כדי שיציצו למעלה.

  2. מאת foodha:

    חקסמח גם לך.
    בקרוב מסמכי התאגיד המרשיעים ואז אף אחד לא יגיד שיש איום איראני…

השארת תגובה