המלך יאסודה הראשון

 dsc01772_s.jpg

 מלך, גאון, קוסם, אלוף העולם וגם איש חביב ומקסים ושופע חן. מה עוד צריך הבן אדם המגיע פעמיים שלוש בשנה לניו יורק למקדש הסושי האולטמטיבי שלו. נאומיצ'י יאסודה, הסושי שף ובעלי מסעדת SUSHI YASUDA ספונת העץ ברחוב 43 בסמוך לשדרה ה-3, יודע את מלאכת בחירת הדגים ופירות הים וחיתוכם המושלם, יש לו אורז מופלא וחמים ואוזן נהדרת לשפות, בעיקר זו השמית בו דוברים ישראלים ויהודים. יש לו מגוון משפטים ואוצר מילים לא מבוטל ובסיום הארוחת האומקאסה על הבר הפגין רגישות יהודית כשאיחל לנו "שבת שלום" (עוד אנו מצויים ביום שישי אחר הצהריים, שעות בודדות לפני כניסת המלכה).

dsc01774_s.jpg

טורו של מי ? של טונה שמנמנה כמובן!

על מגוון הדגה ופרי הים העילאי של יאסודה אין טעם להכביר מילים, לכל פיסת סאשימי או ניגירי יש ייחוד ופסגות אולימפיות בטעם ומרקם. הוא מגיש את הצלופחים הנימוחים בעולם ואין זה משנה אם התפתלו במים מלוחים או מתוקים.  מה שתמיד חסר אצלו זה "צלופח הרים", בדיחה חביבה. כשעה שעה וחצי במחיצתו על הבר, היא ריטואל שינקה את הארנק מכ-120 דולר לאיש וצפונה, אולם זו השקעה שכל מי שתבונה סושיאלית בקודקודו ישמח לבצע.

4 תגובות to “המלך יאסודה הראשון”

  1. מאת גסטרו:

    איזה כייף לקרוא אותך, התעגעגתי .

  2. מאת foodha:

    תודה,
    כיף לקרוא גם אותך.

  3. מאת אוריק:

    המלך יאסודה עומד להעביר את הסכין לדור הצעיר ולעבור לטוקיו, שם יקים ממלכה קטנה (עם מקום לשמונה נתינים) בה ימשול ביד רמה. טקס העברת השלטון יתקיים בשלהי ינואר 2011.

  4. מאת foodha:

    אוי ואבוי,
    איך אתם נותנים לזה לקרות,
    מה פתאום הוא החליט לחזור הביתה?
    תגידו לו שידחה קצת אולי לפברואר…
    אחרת….

השארת תגובה