היידה יה בסטה או שוקריה

כשהגענו עוד הספקנו לראות את האיש עם צינור הכיבוי שוטף את דוכני ו"רצפת" שוק הכרמל הסמוכים. אחרי מפגש קצרצר באיזה בוקר בו טעמתי בדרך לקניות בשוק 3 אוייסטרים הגיע גם זמנו של פודהה לנסות קצת יותר לעומק את הבסטה, המטפס למקום הראשון בטאפאס בר בתל אביב. 

בטרם הגיעו זוג החברים הזמנתי וינו נובילה מונטפולציאנו 2001 של קארפינטו שסיפק את הסחורה. לקחנו גם סינטה כבושה, פרוסות דקיקות עם נגיעת שמ"ז ותבלון עדין. הזמנו גם קאלאמרי מפלונץ' * שבא עם פיסונת עגבנייה וטיפה פלפל חריף ירוק, והיה כמו שגם ראינו בהמשך פשוט ומדוייק, ללא התחכמויות והצטעצעויות מיותרות, חומר גלם + טיפול קצרצר. החברים הוסיפו לחבילה צלחת גבינות; 4 צרפתיות טובות ומגוונות עם ייצוג לקל, קשה, חריף ומעודן בליווי לחם כפרי וגבעונת חמאה.  השיא מבחינתי היה בצלחת השרימפס שהגיעו בשריונם  אולם חוט הגב ניטל מהם ומאותו החריץ קלה היתה הדרך לפיצוח. המגבות (מפיות) שחולקו קיבלו עקב כך הרבה נמשים…

dsc01865_s.jpg

בערב שלישי, בין 9 ל-11 וחצי המקום היה מפוצץ עם עומדים וממתינים מכל עבר. אני מאוד מקווה שמקום שכזה עם אופי "שוקני" יחיה בשלום עם ההצלחה, הלקוחות הממתינים והשכנים, כדי שישרוד לאורך שנים. ואם מישהו היה שואל אותי, הייתי אולי קורא למקום שוקריה (שילוב של שוק ובוקריה)

4 תגובות to “היידה יה בסטה או שוקריה”

  1. מאת גסטרו:

    איך הם בהשוואה לשילה ?

  2. מאת foodha:

    שילה הרבה יותר מסעדה (לשבת) והבסטה יותר אגבי, מהיר. שילה (קצת) יותר מבושל ומוקפד . אבל אלו מקומות שונים באופי. מבחר היין עצום ובעל הבית ממש בענ-יין. מבחינת תמחיר, אם זכרוני אינו מטעני, כל 4 ההזמנות שלנו היו סביב 40 היין 189 ואווירת השוק חינם.

  3. מאת ד ו ב ד ב ן:

    ואיך הם בהשוואה למינה טומיי ?

    :roll:

  4. מאת foodha:

    אל תערבב מין בשאינו מינה…

    ולמען האמת פקדתי את מינה פעם אחת, ממש לא מסעירה מאוד מזמן.
    ואני מניח שאעדיף לחכות לאיזו ביקורת מדהימה של מישהו לפני שאשקיע את הקלורויות המצומצמות שלי בMT

    אלך לבסטה בכל הזדמנות. פעם הבאה אולי תוך כדי רכישות עם השקיות או משהו.

השארת תגובה