קוסא מחשי וידידים ממלאים את הציפיות

נכון שאצלי (ואולי אצל עוד מישהו) ישר מתגשש איזה חיוך חיוור, ואף על פי כן מדובר, דבר ראשון, בקישואים ממולאים. בלוטות הרוק הביתי שלי התעוררו לפני כמה ימים, לנוכח תמונות (קשות) של מתכון שעשה טבח לבנוני גולה, והעלה לפורום בינלאומי. פתאום גם לי התחשק. המרחק לשוק הכרמל התקצר ומצאתי קישואונים ראויים למטרה. מפה לשם נאלצתי לקושש (בספייסס) גם קישואן (כך מכנים את סכין ה"פריזיאן" של הקישוא, המאפשרת לחפור בו משכן נוח למילוי).עם סיום החפירות במעמקי הקישואים, ושמירת התוכן הקצוץ בצד, החלטתי לצרף לחגיגה מקצה ממולא נוסף ובו מספר עגבניות, שרוקנו מתוכנן (שאח"כ נקצצו והוחזרו לכלי הבישול) כמה פלפלים אדומים וכמה פלפלי פרובלנו עם חריפות 1-1.5 הנסבלת ע"י מרבית ב"ב.

לצורך המילוי השתמשתי ב-בשר בקר מעורב בפלדה של כבש (80-20 % לבקר) כוס + אורז (מעוגל) של ריזוטו, מלח, שפג"ט, ובהרט. הקישואים מולאו, עברו טיגון קצרצר (בשמ"ז) בווק והועברו לתבנית עם תוכן העגבניות הקצוצות וכוס מים. לתנור של 180 מעלות מכוסים ל-40 דקות ועוד 30-35 ללא כיסוי ראש.

dsc01860_s.jpg

 לתערובת האדומים, עליהם כבר הוצאתי את כל העצבים שלי, סליחה, אליהם הוצאתי את כל מגוון העשבים שבמקרר, ובמקרה להלן: פטרוסיליה, כוסברה, זעטר ונענע, סה"כ 4-5 כפות גדושות בקצוץ ירוק.  שן-ראש שום עגול עם דגל איטליה אבל MADE IN CHINA והירקן אמר משהו על טיבט?, כתושה, קצת פלפל ירוק חריף קצוץ ו-2 כפות צנובר וכל הממולאים מילאו היטב כלי חרס ונכנסו לתהליך זהה בקומה ב' בתנור. 

עם יוגורט של מחלבות השומרון ו/או לבנה של הימלפרב "הר הרוח" מנטף, החיים במזרח התיכון נראים טוב יותר, בעיקר אם ממעטים להסתכל בנתחי הכלכלה בתקשורת.

השארת תגובה