ASADOR FRONTON

אסאדור פרונטון היא "כאילו סתם סטקייה" ספרדית, אבל כאן משתחל גורם קטן ועוד משהו שאולי נקרא לו איכות החומר והרצינות שבה לוקחים כאן את העבודה, עבודת הקודש עם האוכל. פשוט ומצויין.  הקדמנו לצהריים ובאנו ב-1, כנראה שבתיאום הטלפוני, שהתנהל במעמד צד (מבין) אחד בספרדית, הובהר לי שזה נפתח ב-1 וחצי, בכל מקרה יצאנו לשוח קמעה בכיכר TIRSO DE MOLINA  הסמוכה, לראות שוק יום א' של פאנקיסטים ומהפכנים דמיקולו של המאה ה-21 .

כששבנו במועד, מנהל המקום כבר היה בחליפה (במקום הג'ינס) וכל השמינייה הושבה לשולחן. יקירי – א"ס – קונסולי הכבוד של מזון האיכות בארצות הברית  ומחוצה לה – המליצו לפתוח בחמון, וכאן הגיע מגוון מנוקנק היטב של מספר חמונים ונקניקים, כולל קטעי נקניקון חמימון המגיע מתבוסס בשומנו הכתמתם. אחד הנערים החטובים יכול היה להרשות לעצמו לגרוף את ה"מיץ ההולנדי" ולהספיגו בלחם המשובח, וכך עשה. עוד מנה מומלצת שלא הכזיבה היתה פלפל אדום, (קלוי או בתנור) נטול קליפה , אבל שוב עתיר טעם. מנה ראשונה נהדרת נוספת היתה אנשובים טריים (וגדולים יחסית) ומטוגנים עם שום ושמץ פילפול – שיגעון! על האספרגוס הלבן בצורתו הרכרוכית משהו, אישית איני ממליץ.

100_0091.jpg

לפני המנה העיקרית הגיעו תוספותיה, שעועית חומה ומבושלת כמעין חמין וכרוב כבוש (?) עם איזה בשר. הדבר היחיד שהותרתי לליויי העיקרית היו פלפלונים קטנים ירוקים, חריף לייט וחמצמץ. וכעת פנינו לעיקר. מנהל המקום (יפה מאוד מצידו) המליץ, בשלב ההזמנה- בניגוד לנטייה הטבעית, הכמעט בילתי נשלטת של פודהה – להסתפק בשתי מנות עיקריות זוגיות של בקר Chuleton de Buey  מנת הדגל. ואכן ההמלצה הסתברה כנכונה (וכלכלית) מכיוון שמנות הפתיחה היו נדיבות בטעם והיקף.

הבשר, איכותי ברמות גבוהות, ומגיע חתוך לנתחים. (דוגמת הפורטרהאוס) קצת קריר מהרצוי, אבל מדיום-רייר ומושלם בטעם. (לצערי הגדול התמונה, של עיקר העיקרית, רעה ומחטיאה את האובייקט, בשל מערכת יחסים קצרה מדי עם מצלמה חדשה . נקווה להשתפר בהמשך.) עם האוכל זרמנו עם צמד בקבוקי ריוחה 2002 של VINA ARDANZA  שהיו נהדרים ואולי תרמו אף הם לאיכות הצילומים…

100_0094.jpg

לכולם, הסתבר נותר מקום בקיבה השנייה, המתוקה ולפיכך הוזמנו גלידה (בסדר), אורז עם חלב (לא נבדק) ועוגת TARTA של ויסקי שהיתה מעולה, משהו כמו קרם ברולה-קטלן עם ניחוח קל של ויסקי אבל ללא מועקה אלכוהולית, חבל ש"הוראות היצרן" איפשרו לי רק כפית וחצי. בסיכומו של דבר עם היין והמון משק"לים* הגיע החשבון לכ-50 אירו לאיש. מקום פשוט וללא הדר אך נהדר.

100_0103.jpg

 

Tirso de Molina, 7 (יש תחתית ממש בכיכר)

הכניסה מרח'  Jesus y Maria 1

Madrid 28012 Spain

+34 91 369 1617 / +34 91 369 2325

Open Hours1:30p-4p M-Sa, 9p-midnight M-Sa, 1:30p-4p Su

עוד סניף ב- PEDRO MUGURUZA 8

תגובה אחת to “ASADOR FRONTON”

  1. מאת דנה:

    היי בועז
    אני מגיעה אליך דרך תומר צדוק, אשמח אם תיצור איתי קשר במייל או בטלפון (בנוגע לכתיבת כתבה למגזין)
    בברכה,
    דנה – 052- 3426254
    danale01@gmail.com
    נ.ב גם אני הייתי במדריד, יאללה מכבי!

השארת תגובה