מפגש המנגל הטורקי

  זה מסוג המפגשים המאוד אהובים עלי (ועל בני המשפחה). ארוחת צהריים משביעה וטעימה, ללא הכנה, לבד מחניה וקצת כסף, אך בלי זיעה מיותרת. אל מפגש המנגל הטורקי (יגאל אלון 90 פינת קרמנצקי, תל אביב) הגעתי אחרי שנודע לי שמדובר בשילוב מנצח, הבעלים לשעבר של השווארמה שלנו – טורק לחמג'ון, מנחלת בבנימין והרוח החיה הנושבת בגריל ובמטבח – בונדי אברוסי, שעבד גם שם, אולם זכור לטובה עוד מימי סטמבול הפלורנטינית זמ"ל.  עוד נדבך לאמינות (עבורי) היא האקצנט של כל העובדים במקום מהשווראמרייר ועד הקופאית כולם במבטא טורקי. כך שאפילו אני יכול לקבל בהבנת מה את הכשרות ואת חסרון היוגורט והחמאה.

קודם כל מצאתי חניה קרובה ומהירה וללא עלויות. איך שהגחתי מעבר לפינה, בעודי על המדרכה ביגאל אלון, עלה באפי ריח משכר של המפגש בין בשר לגחלים, והנה אני כבר שבוי.

dsc02398_s.jpg

בפנים הזמנתי (לקחת) שני סוגי קבב, ושני סוגי שווארמה, כולם טעימים. ה"הודו" יותר עסיסי ובחתיכות, הכבש יותר הומוגני. (בצילום מימין ההודו, משמאל הכבש)  המנות במגשית לוו באורז בסדר, ואותי שימחו הכרובים בירוק-אדום, פרוסות הגזר החריף והחמוצים, הייתה לי תספוקת "ירוקת" ראויה למילוי מצברים.

בימי המשטר הישן, אין לי ספק שהייתי בוחר באופציה הקטלנית של לחמג'ון טרי  עליו שווארמה. וסביר להניח שכשאגיע למקום חמוש בצאצאי, אשכנע אותם לקחת מנה ולהפריש לי מעשר.

קיבלתי גם קינוח מתוק, ואחרי שסיפרתי שאני אחרי 33 קילו, הקופאית החביבה שאלה "עלה או ירד" אולם בונדי שידע קצת יותר הפטיר "זה לא בשבילך". הקינוח – המאוד מתוק – הוא דלעת שוקקת סוכר ומעוטרת באגוזים וגם הכפית לטעימה שלקחתי הסעירה את מחזור דמי אך היתרה הושארה לבני העשרה.

5 תגובות to “מפגש המנגל הטורקי”

  1. מאת גסטרו:

    נראה שקמה תחרות לצפרה(מבחינתי ) – חלפתי לא פעם על פני המקום בדרך לצפרה (אחת העיסקיות המשתלמות בעיר , בעיקר סלט בודהה המעולה ) – הפעם אעצור. חן חן על ההמלצה.

  2. מאת foodha:

    ואני מנגד כבר מחכה להזדמנות (קרובה) לשוב לצפרה ומאוד מקווה שפודהה ימליץ על בודהה.

  3. מאת גסטרו:

    אם זה יהיה באחד מימי חמישי ותזדקק לילווי רופא- הודע נא לי :!:

  4. מאת foodha:

    בהחלט אפשרי, אולי אפילו בפיקוח רו"ח.

  5. מאת ענת סקילי:

    נשמע טוב, עברתי במקום כמה פעמים.
    נראה לי שבבפעם הבאה זה יהיה
    נכנסתי למקום וטענתי.

השארת תגובה