קומו שצריך

מים בשפע והרבה ירוק סיפקו לנו את מנת השלווה והנופש הרצוי, בחלקו העליון של המגף האיטלקי, באזור לומברדיה זרוע האגמים. על ארוחת ה- LOW CALORIE של אל-איטליה אין להכביר מילים. פריכית האורז לא הייתה פריכה או טרייה וגם לא טעימה. הירקות לא משהו, אבל את יתרות הקלוריות חסכתי למטרות ראויות שיפורטו להלן.

אגם קומו הוא שכיית חמדה בעלת שתי רגליים,מעין האות Y הפוכה. שבחלקים רבים כדאי להעריך בראייה בלבד מכיוון שלא תמיד מותרת השחייה בשכייה זו. הנופים משגעים, גלויה אחר גלויה בכל כיוון שמביטים. עיירות וכפרים מפוזרים על גדות האגם ומורדות הגבעות, והכול מזמין ורגוע. יש בתי מלון בכל הדרגות, מהוסטלי נוער ועד טירות ספא. האוכל שפודהה טעם מסביב (או לפחות בסביבה הקרובה לקומו) היה סביר בלבד. הפיצות למי שחייב את האמת שלי בנוגע לאבות המזון, הייתה טובה, אך טובות כמוה וממנה אפשר למצוא גם כאן בתל אביב.

 במסעדה בכפר קטן מעל TREMEZZO על מרפסת עם נוף משכר אכלנו אוכל כפרי חביב עם ביסטקה סבירה. את מנת היום כבשה הפולנטה עתירת הגבינה המקומית שעוטרה בפיסות שום מטוגן, תענוג גמיש ושמנוני.

dsc00146.jpg

Polenta ala-kef-kefuck

כשעה –שעתיים מאגם לאגם. איל סולה די ראנקו   IL SOLE DI RANCO צופה במדרון קל על אגם מג'ורה. למלון הרלה-שאטו של משפחת ברוולי מסעדה משפחתית מעולה הפועלת מאז 1850!  כעת מוביל אותה השף דווידה ברוולי, השומר על כוכב המישלן שלו בצדק רב אם לא למעלה מזה. ארוחות הקיץ נערכות בחצר, תחת סככה מוריקה. ועל חלוקוני נחל קטנטנים מהדסים המלצרים הלוך וחזור, עם כל המנות, מנות הביניים וההפתעות הקטנות והחביבות. בסעודת הערב המוקדמת אפשר עוד היה להשקיף על האגם מבעד למקלוני הגריסיני ומגש הלחמניות השופע מבחר.

 bread.jpg

התחילו מאוד לעניין, מנה מופלאה בסגנון המאוד חביב על פודהה. קארפצ'ו של שרימפ עדין, "מודבק" על הצלחת ועליו שמן זית, מכוסה לחלוטין בהמון ירוקים ועלים, איזה אגוז או קירמול בשביל הקרנץ', פיסות קטנות של איזה ירק ופרי, רבע גבעול אספרגוס וביסק כתמתם עוטה קצף לגיוון מרקמים. מנה מעולה. בתפריט :

dsc00161.jpg

Scampi Carpaccio with crunchy Bread and Bisque

עוד מנה מנצחת של פסטה (ביתית כמובן) עם עגבניות, בצל, צנוברים, איזו תקצופת מוריקה בכפית הנלווית, ובעיקר סרטן עכביש או משהו דומה שכנראה הגיע מהאגם הסמוך (או מהים). מנה מושלמת של פסטה ים תיכונית. וכך קראו לה יוצריה:

dsc00162.jpg

Tagliolini with Spider-Crab, Courgettes Pesto Sauce.

היו גם קדם קינוחים ופטיפורים בשלישיית מגירות שקופה, שמהם אציין בחדווה את הטראפל שוקולד לבן וליים. גם בקינוח (העיקרי היה ) אא"ט רוטב שוקולד לבן על "ספוג" עדין קליל ומשובלל לצד סורבה טעים של  אפרסק. מנה מצוינת לא כבדה מידי. שחתמה ארוחה וחופשנת בצורה ראויה.

אין תגובות to “קומו שצריך”

  1. מאת גסטרו:

    צר לי, הפעם האוכל לא העלה ולו מולקלות רוק בפה, אבל המחשבה על הנוף….

  2. מאת foodha:

    אכן אין על הנוף…

השארת תגובה