חאג' כחיל בכיכר השעון

גם הקרבה היחסית, לוואדי ערה ויוקנעם (בחסות כביש 6 ) ובהמשך עוקף עפולה בואכה נצרת לא הביאו עד סף גוש דן את שכיות החמדה של המטבח הערבי המדויק. שנים שגררתי את משפחתי ואורחי לגליל כדי לבוא על סיפוקי באיכות ובייחוד המזרח תיכוני.  בחאג'  כחיל עשו לנו את העבודה כאן ביפו, בכיכר השעון המשתפרת והולכת. מתחם המזון האיכותי שמציעה הכיכר (יועזר, מרגרט, שווארמה בינו) נתברכה לא מכבר בתוספת שאני מאוד מקווה תשמור על האיכות הטריות והדיוק, ותתפוס רבים.

כנהוג נפרסו בפנינו סלטים טריים ומגוונים, כולל מספר עשבים ייחודיים, תרד בר ועילת (עולש בר), לבנה מצוזקת עוקצנית משום, חצילים חריפים, טאבולה משובחת ועוד ועוד מנפלאות המגזר. כולל לאפות מהבילות מטאבון הבית.

המשכנו בצלעות טובות עם מגדרה נהדרת ופריקה מצוינת, קבאב חלבי (ברוטב עגבניות חרפרף עוטה בצק פיתה אפויה)  וחתמנו בכתף כבש ממולא. עוד STAPLE מהצפון. השף, עשה שנים רבות באל באבור ודיאנה ואף בילה באיטליה וגרמניה, והתוצאות המקומיות טובות. הכתף משובחת ומעליה פוזרו פירות יבשים שהוסיפו נימה מתוקה ומרעננת.

 

באגף השירות , שהיה חביב ומסוחבק וברובו זריז ויעיל התגלעו אי אילו ניצני אמנזיה, אבל ממש מבלי להעיב על הכלל. חתמנו בעטאייף מצוין (שלווה בסורבה , סביר בלבד, הייתי בוחר אולי בפירות וקצפת) בכנאפה טרייה וטובה, ולא טובעת במתיקות ובמהלבי שלא הלהיב.

הסיכום – אנו מחכים ומצפים לנסיבות המשפחתיות הבאות לחגוג בגדה הצפונית של כיכר השעון.

4 תגובות to “חאג' כחיל בכיכר השעון”

  1. מאת kim:

    what a meal! amazingly fresh and tasty, can't wait for the next time

  2. מאת אייל:

    הייתי היום. מלכודת תיירים: חיכינו בתור להיכנס, לא זול בכלל, אוכל בינוני מאוד

  3. מאת להב גיל:

    יקירי,
    אשריך.
    חזרתי עכשיו מארוחה.
    סלטים בינוניים רחוק מהמקור, אצל ציפורה יותר טעים.
    הקבב חלבי טעים אך החויר בטעמו עד בואכה יפו מהגליל.
    עודף זעתר. חסרה יד…

  4. מאת foodha:

    חבל שלא הצליח לך ולהם.
    הייתי עוד פעם, הם משתדלים לעדכן. ולא כל הסלטים זה בול. הכתף הממולאה היתה נהדרת ונוסף לה עוד קישוט – קשיו.
    מקווה לעשות ביקורת גלילית בהזדמנות קרובה.

השארת תגובה