לאכול טורקי ולנוח

חלפו אצלי למעלה מ-10 שנות געגועים לאוכל ולאווירה ולשירות ב"סטמבול" זמ"ל* הפלורנטינית. מאז הצלחתי פה ושם לזכות בנחת ידו הטובה ונועם הליכותיו של בונדי אברוסי (השווארמה שלנו, נחלת בנימין, ומפגש המנגל (כעת מנז"ל) הטורקי ביגאל אלון) אבל בשני האחרונים היה שכיר בלבד.

 

בכלל יש לי רק זיכרונות טובים מאוד מהאוכל הטורקי, וכל שמץ בלקניות מסעיר את עורקי. (דם בלקני יש רק לצאצאי…)לפיכך קל יהיה להבין את עוצמת הרגשות החיוביים כשנודע לי שבונדי מתחיל להכין אוכל ביתי. מיהרנו להזמין (תוך כדי הרצת היוזמה)  והוברר לנו שיש להזמין ארוחה לפחות ל-8 אנשים (ולא יותר מ-25). התפריט הטורקי- בלקני עשיר מאוד וניתן להרכיב ארוחות מגוונות מאוד.  (בהתאם לכוס ולכיס).

לארוחת שישי משפחתית של 12 נפשות הומיות הגיע המשלוחן החביב עם מארזים חד-פעמיים כשהאוכל ברובו חם ומוכן להגשה, ועל מה שנדרש חימום נוסף נרשם בבירור אופן הביצוע.

היה לנו "ממרח עדשים אדומים" מרקם ותחושה של חומוס ייחודי, מגש בורק פילו וגבינה (פשטידה טורקית) מעולה,קריספי ומעודן בטאץ' שהזכיר לנו את נפלאות איסטנבול (העיר), עם קציצות בשר ש"מבושלות פעמיים" עם אורז וטעם ממכר, והשם במקור "ירך של אישה". (גם זו מנה שאסור לפספס) תחת ההגדרה סלטים בחרנו בפילאקי ארמני: שעועית לבנה עם גזר ושורש סלרי, סלט ירוק (ועדין) של נבטי חמניות עם יוגורט כבשים,שום ושבבי צ'ילי.

למנות עיקריות ותוספות התכבדנו בשרימפס ברוטב עגבניות , פלפל חריף מבושל בקדרה ומוגש עם קשקבל (גיוון מקורי) , קבב יסלים: קוביות בשר עגל עטוף בחצילים מטוגנים מבושל ברוטב עגבניות. שעועית עדינה עם עגבניות מיובשות ברוטב לימון ושום ואורז עם דומדמניות, קוביות קטנות של כבד עוף ,צנוברים ותבלינים.

מובן שהיו עוד המון שכיות חמדה בתפריט שהשארנו לפעמים הבאות כשנפתח שוב את שולחן השולטן.

 

לקינוח התכבדנו במוהלאבי הטוב ביותר שבא אל חיכי, מרוכז וטעים. הסבירו לי שמדובר במתכון טורקי אוריגינל. ולא בגרסה השגורה על שאר עמי המזרח התיכון. אנחנו מצפים בריור מתקדם לעונת החבושים, שיכנסו לתנור ויצטרפו למסקרפונה… ועוד מהמגזר יש גם  סוטלאצ' קינוח אורז טורקי.

במסגרת הרצת התפריט שילמנו 1500 שקל, ויצאנו – מקשיש ועד תיכוניסט – שבעי רצון וקיבה.

המחיר אינם כוללים דמי משלוח. יש לבצע הזמנה לפחות 3 ימים מראש
טל: אסתי 054-7668022  / בונדי  054-7667802

 *זמ"ל – זכר מסעדה לטובה.

 

 

השארת תגובה