קצת BEAT בציריך

 

בשכונת מגורים שקטה במרחק מה מהבאנהוף, השטראסה והמרכז מצאנו את מרתף היין של קאדוף.   

המלצה בודדה ומאתגרת באינטרנט, ואחרי ביקור באתר החלטתי שארוחת הצהריים  לאחר פגישת העבודה תהייה במקום שבו ניתן לבחור בכמה עשרות סוגי יין בכוס – Caduff's Wine Loft

מסעדה רחבה ביותר עם המון חלונות ואור, שולחנות וכסאות עץ ובר גדול. מלבדנו היו במקום עוד 5-6 שולחנות, בעיקר עם אנשי עסקים שבאו לארוחת צהריים בהפסקתם בת השעה.  לשולחן הוגש לחם טרי והיה לי די ברור שמישהו פה מאוד רציני פועל ומפעיל את המטבח. עוד סימן מבטיח היה שאחד היינות המוצעים בכוס היה קסטל 1999 , ציינתי שאותו מישהו גם הסתובב או טעם דבר או שניים בעולם.

מלבד מים נטלתי גביע גרונר וולטלינר יבש אוסטרי לבן, ויין Altos (ריוחה) ספרדי אדום, טובים ומתאימים לליווי המנות.  בראשונות התכבדנו ב"פרושוטו" שוויצרי לצד מלון ומעט קישוטים, טעים מאוד, וגם צדפות סט ז'אק (סקאלופס) טריות ומקסימות על שומר משומר (מקונף) עם בצל כבוש.

 

לקחנו עיקריות עם עוף פראנסווי מבראס וצלע עגל חלב (חייבים היינו להתכונן למאכלי חג השבועות, לא?) שלוותה באורז מזופרן וצהוב, והייתה טעימה ונהדרת.

אחרי שהרעפנו מחמאות למלצרית החביבה הגיע לבקרנו בעל הבית, Beat Caduff החמאנו לו ושאלנו על הכניסה הישראלית למצעד היינות שלו. הסתבר שהוא מיודד (כמו אח) עם שלום מחרובסקי (מול ים ועוד), מזה 20 שנה. למר קאדוף הייתה מסעדה (עם כוכב מישלן) בהרים ליד ארוסה, אותה נהג מחרובסקי לפקוד. הידידות  הובילה לביקור גומלין בישראל, שלדברי קאדוף הייתה המקום הכי טוב וכיפי בו ביקר בעולם!! הוא זכר את מאכלת (הקבאב) של דוחול בדיאנה ועוד חוויות. מובן שלקח אותנו לסיור במרתף היין העצום והעשיר ביותר בקומה שמתחת למסעדה, עם עוד יינות רבים ומשובחים, גם מארץ הקודש וגם יין הבית שלנו (Karthuserhofberg). סיפרנו לו שכדאי לשוב לישראל כי האוכל רק השתפר ויש כבר למעלה מ-200 יקבים, כך שיש תקווה לתיירות נכנסת.

ממרתף היין הגדול יש דלת נוספת שמובילה לעוד מרתף יין קטן יותר ובו שולחן ארוך לטעימות, ו"משחק" משעשע של בעל הבית, רובה אוויר לקליעה למטרה מצד אחד של החדר, ובקצהו השני מסלול מיוחד ובו צבי ממתכת, בגודל כ-10 ס"מ הרץ ושב על המסלול ויש לקלוע "ולהוריד, את ראשו. אני מקווה שמשתתפים במשחק לא חייבים לשתות כמה כוסות לפני המשחק…

עלינו מהמרתפים אל אספרסו הפוך וטוב ושני סורבטים; וניל-אפרסק ופטל מעולים שבמעולים.

למזדמנים לציריך כדאי לא לפספס, בצהריים יש גם ארוחות עסקיות עם תפריט קבוע ומשתלם.

תגובה אחת to “קצת BEAT בציריך”

  1. מאת foodha:

    הבוקר שמעתי משלום מחרובסקי, בפגישה אגבית בנמל ת"א, שביט קאדוף הוא אחד מחמישה מומחי היין הגדולים בשוויץ, וראשי התיבות של שמו BC (איזה צירוף מוצלח…) מופיעים בתקשורת כמו אלו של RP (רוברט פרקר) לצד דירוגי היין שלו. כן סיפר שיש לו תוכנית טלביזיה עם 3 פרקים בשבוע, ובימים אלו סיים לצלם 160 פרקים נוספים.

השארת תגובה