מה קרה? מקרון !

קצין, בוגר י'  וזוג הורים יצאו לפוש באירופה הקלאסית לשבוע. סוג חופשה שככל הנראה לא יתאפשר בתדירות רבה בקונסטלציה המוכרת והחביבה של ארצנו המשופעת בלחות ובמדי זית. היינו בין השאר בקארקסון, שהייתה מאוד יפה מבחוץ וגם די מבפנים, למרות הדיסניות התיירותית של העיר בין החומות.

הספקנו לעבור מסלול צונן ויפה ב-  les-gorges-de-la-fou  בפירנאים לא רחוק מהגבול הספרדי, אבל לא היו בתווך ניצוצות קולינאריים הראויים לתשומת לב הציבור.

צברתי בשבוע האחרון (ולדאבוני גם לפניו…) עודף קלוריות ומשקל, ומהיום אני שב לתלם ההקפדה על המשטר הפודהיסטי הקדמון.  אבל עדיין אפשר להתבשם ולדווח על עוללות המקרונים הנהדרים של פייר הרמה.

עד היום, ככל הנראה טעמתי מקרונים בינוניים ומטה, או שלא שמתי לב ליצירה האפויה והמאוד עדינה ומיוחדת הזו. ולא הבנתי מה מוצאים בה קונדיטורים ואוהבי קינוחים. אולם הביקור הפריזאי הנוכחי הביא אותי (חמוש, למזלי במשפחה) למהפכה בסנדביץ' המגוון, הניגס מכמה שכבות מקראנצ'יות ועד מרציפניות ויש עוד קרם באמצע.

חלקנו ביסים של רבעי מקרון בטעמים הבאים: שוקולד טהור פורצלנה מוונצואלה, אספרגוס ירוק-שמן אגוזים,  מוגאדור – פסיפלורה- שוקלד חלב, פיסטוק, שמן זית-וניל, עונג מתוק וצרוף. איזה מזל שעזבנו את פריז ולא נאלצנו לבדוק  גם אצל המתחרים…  (עוד מפריזים בקרוב)

4 תגובות to “מה קרה? מקרון !”

  1. מאת רונן:

    ואני בכלל עובד מעל מקרון קפה. מקדש מקרונים מקומיים. מזל שהמחיר שלהם מופרע, ככה שיש לי תירוץ טוב למה *לא* לאכול את הדבר הזה…

    (אבל האמת, יש להם אחלה סלט! תראה לאיפה התדרדרתי)

  2. מאת foodha:

    כמה מדד המקרון אצלך? ב-$ אני מניח.
    אצל PH וחבריו בפריז זה נע בין 1 וחצי ל-2 יורו לסנדביצ'ול….

  3. מאת גסטרו:

    גם אני לא תמיד מבינה ממה ההתלהבות , אם כך צריך לטעום את תוצרתו של פייר
    או שנראה האם יש בסאו פאולו (ככה זה כשהמשפחה פרוסה בכמה יבשות) מקבילה…

  4. מאת foodha:

    מקווה לעשות קבוצת ביקורת (אולי לא פיר מול פייר) מול אלו של ערן שוורצברד שראיתי בקיצ'ן מרקט בקומה השניה בשוק האיכרים המקורה.

השארת תגובה