"USUAL UNUSUAL" של מושיק רוט

קרוב מאוד לתחנת הרכבת המרכזית באמסטרדם נפתח לפני כמה שבועות המקום החדש של סאלם סאמהוד ומושיק רוט. מושיק רוט שאהבתו הוליכה אותו להולנד לפני 17 שנה, פועל במטבחי אירופה והגיע במסעדתו הקודמת באוברביין ל- 2 כוכבי מישלן!, כך שמדובר בשף הישראלי היחיד שפעל ברמת איכות גבוהה זו. (כתמיד היה מסקרן אותי לבחון יחד עם צוות סוקרי המדריך האדום, אולי במימון משרד החוץ… האם וכמה כוכבי מישלן יוענקו לשפים ומסעדות ישראל?)
בימים אלו הוא מנהל מתחם אולטרא מודרני מעוצב ונעים. שיש לו כמה אג'נדות , אחת מהם USUAL UNUSUAL רגיל – בלתי רגיל, שגרתי ומפתיע, וכך הוא בדיוק המופע המתרחש על הצלחת ובחיך.

התיאורים הלקוניים משהו עשויים לחטוא לחוויה שעברנו.(וסגנון ההגשה והביצוע המרהיב, עלולים לגרום לכך שיש לי פה ושם טעויות קלות בהרכבי המנות על בוריין…) המקום מציע מסעדת גורמה מתוחכמת אך נגישה ומאוד נגיסה בקומה השנייה ומתחתיה לאונג 'קליל (יחסית) באווירה עם מגוון מרשים אך לא פחות מרתק ומפתיע.
ההמבורגר הנ"ל על אף 5 השכבות שלו, חלקן נושאות תוכן מולקולארי, הוא ביס קטן או ביס וחצי של עונג צרוף וטעם מרוכז של עגבנייה. אין בשר אך יש כיף גדול מלווה בחיוך ומחשבה על כל אותם צמחונים שישמחו לנעוץ את שיניהם בחוויית הילדות ללא בשר ומחומרים טבעיים …
המשכנו במגוון משעשעי חיך בעלי שמות "רגילים" כפאפאדם, פוקאצ'ה ומדלן (העוגית הצרפתית הקלאסית) כל אחד בביס- ביצוע שלקח אותו רחוק מאוד. הייתה מנת "ביצה מושלמת" מבושלת ב-63 וחצי מעלות, נתונה במקצפת עם שמן ג'ינג'ר עדינה ומיני-פצפוצי אגוז מוסקט. המשכנו עם דואו קר חם, מבושל/חי טעים טעים של צדפות (בתפריט – Oyster, Blackberries, Oxtail, Foyot Sauce, Verbena).

עוד מנת שיא הכילה 3שילובים של תירס וסלמון וניצוצות מהמזרח הרחוק, תבלינים וחלקי דג שככל הנראה עד רגע שהגיעו לידי מושיק לא ידעו שיש להם עתיד משותף, כמו אף וסנפיר עם אטריות תאילנדיות וקונוס זעיר (קראנץ' תירסי מרוכז) עם קרם וטורו של סלמון. מיוחד – אבל כל הזמן עדין וטעים.

פיצוץ נוסף ענה לשם "זיכרון מפיראוס" בכלי דו-שכבתי עליך לאכול "סלט" מהודר בקומה העליונה ואז להרים את המכסה מעל מוסקה מעולה, בטעם המדויק, אולם גם כאן (כדאי גם לאייל שני לטעום) אין פסטה אלא דף "מהונדס" של מיצוי הטעם (והצבע) של העגבנייה. חבל על הזמן, הברקה שפונה לטווח רחב של קהלים וגם היא (כהמבורגר) תביא את בשורת מושיק להמון מקומות.

נעבור למנה מופתית נוספת יונה 50 -50 , במנה 50 אחוז של חזה יונת Anjou ומערום חביב ובו בדיוק 50 מרכיבים צמחיים. (מנה שאמורה להביא את השלום…).

קינוח של סופלה "פיזה" ליים עם סורבה מוחיטו קציפת תפוח וקוביותיו .

וסיומת משובבת – בעוד כלי הגשה מקורי – במין סביבון צבעוני (של אלסי) נושא תופינים ותרגימות, טרופים מבלגיה ועוד ועוד.

למחרת בצהריים, קפצנו בכדי לטעום מקצת מההיצע באגף התחתון. טעמנו מהגישה המרעננת לקפרזה:
סלט שזוכה לרעננות ומתיקות מהאפרסק. AMALFI_COAST; Burrata Mozzarella, Peaches, Tomato, Basil
נדלקנו על קאלאמרי קארבונרה. מנת קארבונרה שמנמנה טעימה ומדוגמת, אלא שבמקום הפסטה יש רצועות קאלאמרי, שמשתלבות נהדר כאילו היו שם תמיד.

ההמבורגר שונה מבן דודו מאמש: הוא בא עטוף בנייר מרשרש כמו במסעדת מזון מהיר, עם לחמנייה משומשמת, בצל , רטבים וחמוץ בדיוק בטעם ובמרקם הכל כך מוכר כתכלית הג'אנק, אלא שבמרכז במקום בשר מרוכזת "עגבנייה". טעים ביותר, לצד 6 צ'יפסים מצויינים (הולנד או לא?) עם קטשופ ביתי ומיונז. מושיק הסביר לנו שאין כאן סוכר, אין חומרים מזיקים, הכל טבעי וצמחי (בדיוק על פי משב רוח טרנד הבריאות העולמי) ומאוד ידידותי לילדים, שעל פי מושיק רוט היו קהל היעד לפיתוח המקורי עוד במסעדתו במיקומה הקודם בעל צמד כוכבי המישלן. ההמבורגר הזה עוד יכבוש את העולם.
על הקירות מודפסים צילומים מרתקים של מושיק רוט המדגמן אביזרי מטבח שונים, לצד ציטוטים של גדולי עולם, סלבריטאים, אנשי דת והגות וגם אנה פרנק. יש עוד המון עניין במקום של סאלם ומושיק, התפריט עתיד להשתנות בהתאם לעונות השנה, ואנחנו כבר מחכים לפעם הבאה!

4 תגובות to “"USUAL UNUSUAL" של מושיק רוט”

  1. מאת מוטי עמר:

    בועז יקירי וחברי .קראתי נהנתי וריירתי .אני רוצה שתדע שאני מקפיד לעבור על האתר שלך הוא תמיד מעלה בי חיוך והנאה אני מאחל לך לכם גמר חתימה טובה מוטי {חבר של גדעון המתקרא ארנבי}

  2. מאת foodha:

    מוטי, ידידי היקר, לא לוותר לעצמך ולחבר ובפעם הבאה לא להחמיץ!

  3. מאת גסטרו:

    כל כך הרבה זמן לא בקרתי כאן , הולכת לעמוד בפינה
    ההמבורגר מסקרן מאד, נקווה שמושיק יגיע שוב לבקור בכתית כי לכנס באמטרדם שהיה באוקטובר לא נסעתי ובשנה הבאה זה בברלין….

  4. מאת foodha:

    גסטרו יקירתי,
    מאוד כדאי לבקר את מושיק באמסטרדם, ולנסות לסעוד בשני המפלסים. לא תצטערי!

השארת תגובה